Pagina's

dinsdag 21 januari 2014

IHSW





Last weekend was ISHW again. DB had to work all weekend so I had some stitching time all to myself.
I am working on a few different things. No HAED's.
I have been practicing my satin stitch.
I have a Dimensions kit to do so.This one:

Afgelopen weekend was het ISHW. Manlief moest werken dus ik had lekker wat borduurtijd voor mezelf.
Ik ben nu met een aantal dingen bezig, geen HAED's trouwens.
Ik ben oa mijn platsteek aan het oefenen. Weer eens wat anders dan kruissteekjes.
Ik heb een Dimensionspakket om te oefenen:


But when I stitched just the green and the blue I thought it looked much better then with all the colors. So I changed the colors a little. Going one step at a time, but really enjoying the process.

Maar toen ik al het groen en blauw had gedaan, vond ik dat eigenlijk zo mooi dat ik besloten heb omde kleuren te veranderen. Ik doe het nu stukje voor stukje en vind het erg leuk om te doen.




I also finished the e-reader sleeve I made for my sister:

Ik heb ook de e-readerhoes die mijn zusje mij vroeg te maken afgemaakt:




I used a cutting die for the little owl and added some stuff.
Sewed it on in the right order this time! :)

Ik heb een stencil gebruikt voor het uiltje en verder nog wat dingetjes toegevoegd.
Ik heb het wel in de juiste volgorde opgenaaid dit keer! :)



And last but not least, in order to reduce my number of WIP's (and stash),
I picked up my 100 cats and a mouse. A Elsa Williams kit.

En, als laatste, in een poging om mijn aantal projecten (en voorraad) te reduceren, heb ik de 100 katten en een muis, een pakket van Elsw Williams, ook maar weer opgepakt.


I started it, did not even finish one cat, but disliked it very much. 
The thread looks cheap, the coverage is awful (16 cnt aida stitched with only one thread)
But. I started it, so let's finish it.

I finished the first cat and to my surprise, I liked it!
 It's a weird little cat, but I like him.
So I stitched some friends for him.
It's easy stitching. 
And a lot of mini finishes which is really nice when you have some mojo-issues! ;)
So here are some pictures:

Ik was eraan begonnen en had nog niet 1 kat afgemaakt, maar ik vond het helemaal niks.
Het garen ziet er goedkoop uit en je moet maar met 1 draadje borduren op 6- draads aida.
Maar ik was het begonnen, dus toch laat ik het toch maar afmaken dan.

Ik maakte de eerste kat af en tot mijn verbazing vond ik hem eigenlijk toch wel leuk!
Het is een beetje vreemde kat, maar toch wel grappig.
Het is makkelijk borduren en je hebt snel steeds weer een katje af, wat ook wel lekker is zeker als het borduren niet zo wil vlotten allemaal.
Dus hier wat plaatjes:

the first one         de eerste

and his friends:       en zijn vriendjes





 And now back to Magnificent Wings!


10 opmerkingen:

Nina-hobbysite zei

Je e readerhoes is erg leuk geworden. En je werk met platsteken is super mooi. De kleuren die je gekozen heb zijn inderdaad mooier.

Caitlin Jordan zei

Gorgeous stitching

Amarins zei

Wauw wat heb je veel gedaan en zo mooi! En als uiltjes fan vind ik die hoes toch wel heeeeeel gaaf!

Pull the other thread zei

Great progress on your projects. I love your colour change, I just love the blues and greens. The e-reader cover is fabulous, such a cute owl.

Joysze zei

First of all... OMG!!! Those cats!! I don't know if I should laugh or run away. HAHAHAHAHA!!!!

Now.... I totally agree with you about the Dimensions Kit. I sooooooo love your color changes. The original one is too gaudy.

Such a cute e-reader cover. Your sister must love it. :D

Dani - tkdchick zei

Everything just looks great!

Meari zei

Everything looks good :)

Shebafudge zei

Awww...those cats are so funky!

Cathy zei

I always enjoy seeing what you are stitching. Love the cats! You have alot of beautiful projects you are working on.

Fidike zei

A lot of beautiful projects!