Pagina's

woensdag 7 augustus 2013

Magnificent Wings

Hi everyone,

Ahh, the temperature is finally down here in Holland. Sunshine is very nice, but I guess I am too much of a northern girl to enjoy these high temperatures! I get nothing done when it's over 26°C.
Now it is raining and the garden is enjoying it very much. 

Poe zeg, eindelijk is het niet meer zo warm! Zonneschijn is heerlijk, maar als het boven de 26° wordt, dan komt er niks meer uit mn handen hoor. Te weinig zuideijk bloed denk ik. 
Nu regent het hier en de tuin is daar erg bij mee.


Back to stitching.
Can you remember Magnificent Wings? 

Terug naar het borduren.
Herinneren jullie je Magnificent Wings nog?


I haven't stitch on her in ages. But I picked her up again.
She is really nice to stitch. Not to complicated, though stitching black on black is a challenge in itself.
So here is my progress:

Ik heb er heel lang niks aan gedaan, ben nu heb ik haar weer tevoorschijn gehaald.
Ze is echt fijn om te borduren. Niet zo ingewikkeld, hoewel het zart op zwart ook best een uitdaging is.
Dit heb ik gedaan:


Maybe not so much, but I am happy with every bit of progress.

Misschien niet zo veel, maar ik ben toch blij met elke vooruitgang.



I also stitched a bit more on Berry Branches. Finished the top row and started the next one:

Ben ook nog bezig geweest met Berry Branches. De bovenste rij is af en ik ben aan de volgende rij begonnen:




And I am working on a little project for my father. I am making a cover for his tablet with the logo from his favorite soccer club. It is going to be in his favorite color, bright red. 
I am now working on the logo. I made it from felt and I am stitching the letters. It is quite difficult to get the lettering to look good! But embroidery is something new for me, so I think I am doing ok.

En ik ben nog met een leuk projectje bezig voor mijn vader. Ik maak een hoesje voor zijn tablet met het embleem van Feyenoord. In zijn favoriete kleur brandweerrood.
Ik ben nu bezig met het embleem. Het is echt moeilijk om de letters een beetje netjes te krijgen! Maar aangezien ik nog maar een beginner ben met dit soort borduurwerk, vind ik het er best ok uitzien.




I am thinking of starting a new one. I made myself promise not to until I finished something, but my health is not so great atm and I noticed that all this confetti is very hard for me to do. So I would like to have something to stitch which is less complicated. Magnificent Wings is less complicated, but is sitting on a frame, so I can't stitch it when I am on the couch and that is where I have to spent most of my time.
Hmmm, maybe I will try to stitch around the confetti first. See how that goes.

Ik denk erover om een nieuw werk te starten. Eigenlijk had ik mezelf beloofd om dat niet te doen voordat er iets af is. Maar ik merk dat ik momenteel erg moeilijk door de confetti heen kom en ik zou graag iets makkelijkers borduren. Magnificent Wings is makkelijker, maar dat zit weer op een frame, dus ik kan dat niet op de bank doen waar ik deze dagen toch de meeste tijd door moet brengen,
Nou ja, misschien kan ik nog om de confetti heen borduren ofzo. Eerst dat maar proberen toch.


Happy stitching all!

4 opmerkingen:

meggie zei

Hello Lonneke

It's much cooler here too!
Your stitching is lovely, great progress and I love your project for your Dad too.
Have a good day (:

ricketyjo zei

Your stitching is looking lovely! I also need to have projects both on a frame and also just to hold in my hands for stitching, I have a few on the go at any time. Hope you've had a lovely day!

Faerie zei

Loving your stitching!

Lesleyanne Smith zei

Hi, I am a new follower. Your work is stunning, I love the black fabric, really makes the stitching stand out.

I will enjoy following your future works.

Lesleyanne xx

http://myfrozensunshine.blogspot.com/