Pagina's

maandag 9 januari 2012

Away with restrictions!

Hi everyone!

It's almost unbelievable, but here's another update from me. ;-)
My health is not very good atm, so I had to take a break from school and everything else.

But to speak as our famous soccer player Johan Cruiff: every disadvantage has its advantage
(don't like Cruiff very much, but I think that saying is very good!),
so I am making a lot of progress with my stitching! :)
And I am enjoying it very much.
Started stitching on Herbularius again. It's such a pleasure to work on it. I like to do the special stitches.
Chatelaine Herbularius, stitched on 32 count Zweigart linen, 2 over 2


The fabric is wrinkled because I stitch it handheld. 


And here is Creativity:

I am going crazy with her, stitching across 4 pages. 
I threw out all the 'rules' (well, almost) and just do what I like.
It's amazing how many rules and restrictions we pose on ourselves, often without even being aware of it.
How things need to be or how they need to be done.
Life becomes much easier if we chuck (a few of) them out!
(not only with stitching!)




Hoi allemaal!
Het is bijna niet te geloven, maar ik heb alweer een update! ;-)
Omdat het momenteel niet zo goed met mijn gezondheid gaat, moet ik verplicht rust nemen met school en met alles eigenlijk.
Maar om met Cruiff te spreken: elk nadeel heeft zijn voordeel
(nou vind ik Cruiff niet zo top, maar dit gezegde vind ik geniaal!),
dus ben ik lekker aan het borduren!
En dat bevalt goed. hihi
Heb Herbularius weer opgepakt. Wat is die toch leuk om te doen. Al die speciale steken zijn een leuke afwisseling.
de plaatjes heb je hierboven al gezien.

Ook met Creativity maak ik goeie voortgang.
Borduur nu aan 4 pagina's tegelijk.
Heb alle regels overboord gegooid (nou ja, bijna allemaal dan) en doe nu gewoon waar ik zin in heb.
Het zal je verbazen hoeveel regels en beperkingen we onszelf opleggen als je er over nadenkt.
Hoe dingen moeten zijn of hoe ze gedaan moeten worden, voordat het goed is.
En het is heerlijk als je ze overboord gooit!
(En dan heb ik het niet alleen over borduren!)




12 opmerkingen:

saramm1987 zei

ziet er heel mooi uit, prachtig.

Veel beterschap

Mvg saramm1987

Erla Björk zei

Beautiful stitching! Hope you are feeling better now!

stitchstitchknit zei

Even if it may reduce your stitching time - I hope you feel better soon ;-)
I love your work on Creativity, she looks amazing! And Herbularius is so beautiful =)

Xeihua (Sara) zei

Hope you get better soon :D, your stitching is gorgeous :D Congratulations ;)

Joysze zei

Feel better soon, Lonneke!!

Herb and Creativity look amazing!!!! :D

Joysze zei

Feel better soon, Lonneke!!

Herb and Creativity look amazing!!!! :D

Ewa zei

Hi Lonneke! I hope you feel better soon. Your stitching is so pretty! And I totally agree with you about the rules - when I finally put those personal illogical rules aside, I met my Boyfriend and I couldn't be happier!

Keep stitching and I really do hope you feel better soon!

Kelly Smith zei

Your stitching is beautiful!

Michelle zei

Your stitching is looking fantastic - great progress! Hope you feel better soon!

Wendy zei

mooie werkjes !
beterschap !

maar van de andere kant, dan heb je wel weer minder borduurtijd........hihi !

Wendy zei

en je hebt een blogroll, zie ik nu pas !
meteen ff snuffelen of er nog blogs tussen staan die ik nog niet ken.

heb ik jouw blog eigenlijk al in mijn lijstje staan ?

Tammy zei

oh feel better soon!! I agree with your rules too I do that to myself all the time and deadlines, gotta stop life gets in the way to much. Love your upside down sign I might have to steal it :)