Pagina's

maandag 21 november 2011

IHSW November

Hi everyone!
I had a busy weekend, but I managed to steal some time for myself.
I worked on my Fall Mandala by Ink Circles. I started this one while still waiting for my Herbularius kit to arrive. You know, to get in the mood of stitching a mandala. :)


Hallo allemaal!
Het was een druk weekend, maar het is me toch gelukt om lekker te borduren.
Ik heb aan mijn Fall Mandala van Ink Circles gewerkt. Ik ben deze begonnen toen ik nog zat te wachten op het pakket van Herbularius. Om alvast in de stemming te komen! :)


So here it is:
Before:


And after IHSW:
I really enjoy stitching this one. The fall colors are beautiful IRL. Even though I am stitching it with DMC instead of the specialty threads. It is stitched on 32 cnt linen, 2 over 2. (and no frames! niccce)


Ik vind het heerlijk om aan deze te werken. De kleuren zijn echt prachtig en echt herfstig. Ook al heb ik het bijzondere garen vervangen voor DMC garen. Ik borduur hem op linnen, 12 kruisjes per cm, 2 over 2. (en uit de hand! lekkur..)




And some more updates:


SK Rapunzel:




And I wanted to take Magnificent Wings of her frame to put Herbularius on it, but I found that I did such a good job of putting her on it, that I decided to let her be. 
But. That means a compleet picture of her for you!


Ik wilde Magnificent WIngs van het frame afhalen om Herbularius er op te kunnen doen, maar ik kwam tot de ontdekking dat ik haar er erg mooi op had gedaan, dus ik besloot om haar maar te laten zitten.
Maar. Dat betekent wel dat ik een foto voor jullie heb, waar ze in het geheel op staat!






And last but not least... Herbularius. Since it's not on a frame, I decided to stitch her by hand. And I have to admit, I like it much better! Now I really enjoy stitching it. Off course for the specialty stitches, I will put it back on a frame. Somehow.


En lest best... Herbularius. Omdat ik hem dus niet op een frame kon doen, doe ik het nu maar uit de hand. En ik moet zeggen, ik vind het eigenlijk veel fijner! Natuurlijk ga ik de speciale steken wel op een frame doen. Op de een of andere manier.


Happy stitching!

15 opmerkingen:

Joysze zei

Wowee, Lonneke, you were busy!! Great stitching. I just love those blues in Herb and that pop of green is so yum!!!

Michelle zei

Great progress on all your projects! I love the fall mandala, the shading is so beautiful. Your Rapunzel is absolutely gorgeous!

Ineke zei

Wat een prachtige borduurwerken ben je aan het maken! Vooral die van Ink Circles is heel bijzonder met die mooie herfstkleuren.

Heli zei

That Fall Mandala is beautiful, looking forward to seeing more of it!

Mireille zei

Wouw jij hebt goed gewerkt zeg. Leuk om al die updates te zien.
Mireille

Nina zei

I just love SK Rapunzel. I might have to stitch her someday, her eyes are irresistible!

♥ Nia zei

Great progress on your beautiful works!! :D

Elisa zei

Je maakt de prachtigste borduurwerken, kijk met zo veel plezier er na.

Mangogirl zei

Great progress on all your projects!

Kate zei

You were a busy gal! Your projects are beautiful, looking forward to seeing more progress

Anne zei

I love that Ink Circles Mandala! It's gorgeous! All your WIP's are beautiful!

saramsa87 zei

ziet er heel mooi uit, prachtige kleuren

Dani - tkdchick zei

Oooh your fall mandala is gorgeous!!! I'll be startign all 4 seasons a sa SAL on January 1st!

Yvon (jioya) zei

Je bent lekker bezig, mooie dingen allemaal.

Groetjes Yvon.

Agi zei

You were doing a lot, my favourite is Herbularius, waiting for the progress pics!