Pagina's

maandag 8 november 2010

some handiwork and a update

When I decided to stitch Magnificent Wings 1 over 1 on 25 cnt, I knew I had to do it on a frame.(first time ever)
So I bought this second hand floor stand:

Toen ik besloot om Magnificent Wings 1 over 1 te gaan borduren, wist ik dat ik dat op een borduurstandaard moest doen. Dus kocht ik een tweedehands borduurstandaard:

But it was way too big for me and I didn't like it very much. I thought that a table stand would be better. So I cut off the legs and made it into a table stand:

Maar ik vond hem veel te groot en het beviel niet goed. Ik dacht dat een borduurstandaard voor op tafel veel beter zou werken. Dus ik zaagde de poten eraf en voila:


This worked much better. But it still took up a lot of space. And after looking at a lot of pictures of table stands I ripped this thing apart again and now it looks like this:

Veel beter. Maar toch nog steeds wel een sta-in-de-weg. Na het bestuderen van veel plaatjes, sloopte ik hem weer uit elkaar en nu ziet hij er zo uit:


And I am really happy with it! It is a bit less stable, but I think it works better. I could turn my fabric around so that the legs of the stand will point backwards, I think it will be more stable then, but for now it is fine. It is much lighter to carry it around and it takes up a lot less space! Excellent.

En ik ben er heel blij mee! Hij is iets minder stabiel, maar het werkt veel beter zo. Als ik de stof andersom zou doen zodat de pootjes van de standaard naar achter zouden wijzen zou hij denk ik weer stabieler zijn, maar voor nu vind ik het prima zo. Hij is stukken lichter om te verplaatsen en neemt veel minder ruimte in! Super.

And here's a better look at my progress:
En hier dan nog een blik op mijn vorderingen:


It is really fall here and it is so beautiful. A lot of oranges and yellows and browns and mud. :-)
This is Skipper being happy in the forest:

De hersft is zo mooi hier. Al dat oranje en geel en bruin en modder. :-)
Hier een plaatje van Skipper helemaal blij in het bos:


He fits right in!
Hij kleurt er mooi bij!

2 opmerkingen:

Elisa zei

Wat leuk dat je het zo hebt opgelost met de standaard, en vind hem er zo wel mooi uit zien. Ik heb nog altijd gewoon een standaard maar ook kleiner en makkelijker dan jouw oude. (hoe die er eerst uit zag)

En wat een super foto,

Amarins zei

Mooi hè, die prachtige herfstkleuren. Fijn dat je de borduurstandaard naar je smaak hebt gemaakt. Je borduren wordt prachtig, die mooie kleurtjes op die donkere stof.
Groetjes,
Amarins