Pagina's

vrijdag 24 september 2010

Today I have some time to myself, so I decided to surround myself  with some of my favourite things:

 Vandaag heb ik wat tijd voor mijzelf, dus besloot ik mezelf te verwennen met sommige van mijn favoriete dingen:


Caramel coffee, a nice and inspiring magazine, my latest finished project and a new knitting project.
Off course there is one thing obviously missing in this picture: 

Caramelkoffie, een leuk blad, mijn laatste afgemaakt project en een nieuw breiproject.
Éen ding ontbreekt er duidelijk in dit plaatje:


Yes, that's better! :-)

Ja, dat is stukken beter! :-)


Here's a closer look at my latest finish, a crocheted bowl:

En nog een close-up van mijn laatse project, een gehaakt mandje:


Sorry for the poor quality picture. I tried to make it look better, but I think it only made it look worse! Never mind. This was a lovely quick project. I took me only two nights. I know I am new at crocheting but I can never tell the right side from the wrong side! I think it looks good like this, but who knows, it might as well be inside out! 

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto. Ik heb geprobeerd om het beter te maken, maar dat is duidelijk dus niet gelukt! Maakt niet uit. Het was leuk en snel om te doen. Het was in twee avonden klaar. Ik ben nog maar een beginner met haken en ik weet nou nooit wat de goede kant is en wat de achterkant! Ik denk dat het er zo wel goed uit ziet, maar voor het zelfde geld zit hij binnenstebuiten! 


BTW, did you notice my lovely handmade table cloth? Here's a close-up:

Trouwens, hebben jullie mijn mooie tafelkleedje gezien? 


My grandmother crocheted it! Many, many years ago, as she died about 18 years ago. My grandmother was very good at knitting and crocheting. Unfortunately she is no longer around to pass on her knowledge to me, but isn't it lovely to have such a nice reminder of her? It has been in my closet for years, but now it is hip again.

Mijn oma heeft dit gehaakt! Al lang geleden, want ze is al zo'n 18 jaar overleden. Mijn oma kon erg goed breien en haken. Jammer genoeg kan ze haar kennis niet meer aan mij overdragen, maar is het niet leuk om zo'n herinnering aan haar te hebben? Het heeft lange tijd in de kast gelegen, maar nu is het weer helemaal in.



2 opmerkingen:

Astrid zei

Ha ha leuk he alle fijne dingetjes om je heen. Ik heb ook wel eens zo'n middagje. lekker tutten en rommelen. Je werk ziet er goed uit hoor !!!

Dani - tkdchick zei

What a stunning tablecloth!

I hope you really enjoyed your "me" time!