Pagina's

maandag 21 december 2009

Ai

Ik heb een probleem. Er zit een groot kleurverschil tussen twee strengetjes van dezelfde kleur! Ik wist niet dat er zo'n groot kleurverschil kon zitten tussen kleurnummer DMC 647. Echt balen! Het ziet er niet goed uit. Kijk maar:


I have a big color difference between two skeins of the same color! I didn't know before I began that there could be such a color difference with color DMC 647. It doesn't look good. Here it is:


Al het donkere grijs boven de pijltjes zou hetzelfde moeten zijn als het lichtere, groenigere grijs eronder. Kan je het zien? Waardeloos hè?! De nieuwe kleur ziet er wel beter uit dan de oude. Maar ik heb geen idee wat ik er aan kan doen. De oude kleur uithalen zal het alleen maar erger maken denk ik. Ik denk niet dat dat lukt zonder het eerder georduurde te beschadigen. En ik heb ook niet meer strengetjes van de oude kleur. Ik ga ook niet opnieuw beginnen. Ik heb al meer dan 80% gedaan en ben hier al 2,5 jaar mee bezig. Het was een ouder patroon, dus er zat geen lijst bij met hoeveel garen je nodig hebt.

All the dark grey above the arrows should be the same as the lighter, greener grey as it is below the arrows. Can you see it? Awful isn't it?! This really sucks. As you can see the new color is much better then the old one. I don't know how I to fix it. I think frogging will make it worse because I think that's undoable without damaging what I have already stitched. And I don't have more skeins of the old 647. Starting over is also not an option for me. I have stitched over 80% and I have been stitching on this for 2,5 years. It's an older pattern, so there was no usage list included.



4 opmerkingen:

Amarins zei

Hoi,
Dat is inderdaad balen zeg. Heb je van dat goedkopere garen van DMC? Ik hoorde laatst dat wanneer je die strengetjes voor bv. 40 cent koopt er kleurverschil kan zijn met de ''echte'' DMC van 1,35. Tja, ik weet het niet, heb het zelf nog nooit gehad gelukkig.
Groeten,
Amarins

Lonneke zei

Nee, het was geen goedkoop garen. Wel al wat ouder met nog een papieren bandje.

Michelle zei

Oh my! I would also be upset if that had happened to me!

I would definitely not frog any of it - I think it will cause more problems and possibly damage. I would leave it as it is, since it does tone in with the rest of the background, especially when you look at the pic of the full project.

If all else fails you can always send it to me (ha, ha, ha)!

Have a great day and a Merry Christmas!

Wendy zei

het verschil kan m zitten in de oude, zwart met gouden labels, en de nieuwe , witte labels met barcode.
een aantal jaren geleden zijn een aantal nummers , vooral grijs-groene tinten wat in kleur veranderd, dit had te maken met het verfproces.
dat heeft DMC ivm milieu-eisen moeten veranderen, vandaar het kleurverschil.

maar ik denk dat het wel meevalt als je strakjes klaarbent, er zitten veel verschillende tinten in dit werk.
jij zult het wel zien, omdat je het weet, maar iemand anders waarschijnlijk niet.
en je weet het he, mocht iemand het wel zien, gewoon volhouden dat dat precies de bedoeling is !